Desatero

Desatero pro smluvního klienta bezhotovostních transakcí u EasyChange s.r.o.

 

  1. Bezhotovostní konverze provádějte pouze u ověřených bezhotovostních směnáren – platebních společností nebo platebních institucí - s platnou registrací ČNB nebo raději u svých bank, pokud nemáte k bezhotovostním směnárnám potřebnou důvěru a chcete řešit třeba mimořádně vysokou částku. Před sjednáním samotné smlouvy si nejprve pozorně přečtěte veškeré informace na webových stránkách směnáren. Vybírejte si zodpovědně, ostatně nemusíte zůstat u jediné směnárny. Porovnávejte. Nespěchejte, nebo ještě lépe – nenechávejte uzavření smlouvy a potřebnou konverzi na poslední možnou chvíli. Nedostanete se tak pod tlak ve svém rozhodování.
  2. Směnné kurzy i výše poplatků se u jednotlivých bezhotovostních směnáren mohou lišit. Stanovují je samostatně v závislosti na vývoji trhu a v souladu se svou obchodní politikou, nezávisle na kurzech vyhlašovaných Českou národní bankou, které jsou jen kursy středovými, nikoliv kurzy nákupu nebo prodeje. Nepracujeme zadarmo. Nechceme po Vás poplatky za transakci, v našem případě nás „živí“  jen spread, tj. rozdíl mezi nákupem a prodejem. Pokud kurz máme pro Vás výhodněji než konkurence a vyhovuje Vám tento kurz i systém našeho poskytování služby, věříme, že budeme obě strany spokojeny.

  3. Pojmy „Odesílám “ a „Příjemce obdrží“ a jim odpovídající kurzy používáme u naší služby z pohledu klienta. Volíte si nejprve Vámi odesílanou měnu a poté ve vedlejším poli i její výši.  Za nabídnutý kurz tak získáte Vy nebo jiný příjemce protiměnu, jejíž druh si také volíte a hodnotu vidíte u pole „Příjemce obdrží“. Celý proces zadávání najdete vysvětlený v záložce Infocentrum/Postup realizování transakcí.

  4. Zveřejňujeme vždy aktuální kurz, který náš automatizovaný systém aktualizuje vždy po minutě podle vývoje trhu. Vnímejte prosím trvalou informaci z hlavní stránky www.easychange.cz, že zveřejněné kurzy platí jen v tam uvedené provozní době.

  5. K dispozici máte na webu také naše Všeobecné obchodní podmínky (VOP) a Reklamační řád. Doporučujeme, abyste si je skutečně přečetli. Znalost informací je důležitá, tím spíše, týká-li se Vašich peněz.

  6. Zadáte-li ve svém klientském prostředí konverzní transakci a my ji přijmeme, obdržíte vzápětí na e-mail automatický doklad, obsahující Vámi zadané údaje. Kontrolujte si je předtím, než provedete úhradu ze svého účtu.

    Jak probíhají transakce a zadávání plateb, jaké doklady obdržíte, naleznete v Infocentru ve své Klientské zóně. Nerozumíte-li něčemu, ptejte se, jde o Vaše peníze. V e-mailu, kterým je Vám zaslán doklad, máte vedle kontaktů na nás i doprovodné informace k transakci, pozorně si je prosím vždy pročtěte. V závěru e-mailového sdělení je vždy uvedena informace o Kanceláři finančního arbitra a její kontaktní údaje, kde můžete, jste-li nepodnikajícím subjektem, podávat návrh na vyřešení případného mimosoudního sporu, který by se uvedené transakce týkal. 

  7. Nikdy nám nezasílejte své finanční prostředky dříve, než obdržíte doklad (konfirmaci) o závazném sjednání obchodu. V dokladu jsou uvedeny všechny Vámi zadané údaje transakce, pečlivě si je nejprve zkontrolujte, potom plaťte. Najdete-li chybu ve svém zadání, neprodleně nás kontaktujte k provedení opravy, nevytvářejte prosím zmatečně další nové zadání. Uvědomte si, že už jeden závazně sjednaný obchod jste uzavřeli. K postupu v takové situaci naleznete na webu potřebné instrukce.

  8. V případě, že transakce proběhla v souladu s informacemi, které Vám byly sděleny formou zaslaného dokladu (konfirmace přijetí) před odesláním Vašich prostředků na náš účet  (zejména sjednaný kurz, případný poplatek a výše protihodnoty, kterou transakcí příjemce získá), nejsme povinni transakci stornovat. Pokud jste nebyli spokojeni s kvalitou poskytnutých služeb, uplatněte reklamaci nebo stížnost co nejdříve po provedení transakce, postupujte podle VOP a Reklamačního řádu. Kontakty na naši společnost máte uvedeny u každé naší e-mailové komunikace s Vámi. Pokud Vám reklamaci či stížnost reklamaci neuznáme, můžete vedle podání Kanceláři Finančního arbitra zvolit i možnost podat písemnou stížnost České národní bance, která v případě oprávněnosti Vaší stížnosti může zahájit s námi sankční správní řízení a uložit nám sankci. Česká národní banka ovšem nemá pravomoc přikázat nám náhradu Vám způsobené škody ani jinak rozhodovat soukromoprávní spor mezi Vámi a námi.

  9. Nikdy nikomu nesdělujte žádná hesla ke svým přístupům do internetového bankovnictví, ze kterého k nám provádíte úhrady. 

    Nikdy nikomu nesdělujte přístupové jméno a heslo do Klientské zóny naší služby. Přijdete-li o přístupové jméno a heslo, ihned nás e-mailem kontaktujte, vygenerujeme Vám nové nebo můžeme i přístup na vzájemně dohodnutou dobu zablokovat.

    Aktualizujte u nás včas své údaje – změnu adresy, bankovní účty, nové doklady, změny v OR apod. Zabráníte tím případnému omezení našich služeb.

  10. Nikdy po Vás nebudeme chtít jakoukoliv úhradu v hotovosti.

    Nezadávejte transakce z nezajištěného počítače, z počítače zaměstnavatele, který také může být nedostatečně zajištěn nebo z mobilu  přes free WiFi (vždy využívejte Vámi ověřený a zabezpečený počítač). Používejte funkční a aktualizovaný antivirový program.

    Nereagujte na e-mailové zprávy, které by měly naši hlavičku odesílatele s podezřelým názvem a obsahem, zejména v případě, kdy je po vás požadováno sdělení hesel, kódů PIN apod.  Nikdy po Vás takové údaje totiž nebudeme požadovat – ani e-mailem, ani poštou ani telefonicky.

    Uložte si telefonní číslo na náš Zákaznický servis +420 246 083 752-3 pro případ nutnosti okamžité komunikace s námi. Během provozní doby jsme Vám k dispozici. Mimo provozní dobu nás můžete kontaktovat na info@easychange.cz. Vždy mějte prosím po ruce údaje o transakci.

    Seznamte se také s bankovním desaterem své banky.